Nutritie

11 greseli frecvente de dieta care va pot periclita silueta

/

Atunci cand ai observat ca ai luat cateva kilograme in plus si decizi sa urmezi o dieta, trebuie sa invingi anumite obiceiuri alimentare proaste. Incearca sa faci alte alegeri alimentare.

Iata 11 obiceiuri alimentare la care ar trebui sa renunti daca doresti cu adevarat sa iti mentii silueta si sanatatea:

1. Micul dejun se rezuma la o cafea si uneori la un corn sau croissant simplu.
Este dificil sa te pastrezi in forma pana la pranz cu un asemnea mic dejun, deoarece in jurul orei zece cand secretia de insulina este maxima – determinand scaderea glicemiei – te va apuca o “foame foarte mare” care te poate determina sa mananci orice, fara sa te mai gandesti la calitatea si compozitia alimentelor!
Sfat : Incearca sa il faci calitativ si in acelasi timp consistent si digerabil, consumand cereale, fructe, branzeturi slabe alaturi de o leguma . Croissantul ar fi bine sa il pastrezi doar eventual pentru o dimineata libera de weekend.

2. Ai la tine frecvent o mica ciocolatica (sau mai mare…) sau bomboane in caz ca ti se face foame. Micile gustari de acest fel sunt cauza meselor sarite care conduc in timp la obiceiul periculos de a rontai – in special – alimente bogate caloric.
Sfat : incearca sa iti organizezi mai bine alimentatia. Remember – 3 mese si 2 gustari.

3. In timpul zilei, pentru a fi cat mai plin de energie, consumi « micul » expresso foarte concentrat si cu mult zahar, poate si frisca.
Nu faci decat sa iti multiplici numarul de calorii zilnic: doua lingurite de zahar in ceasca si 5 sau 6 cafele pe zi sunt deja 200 calorii, adaugate in plus la ceea ce ai consumat in ziua respectiva.
Sfat: Adauga eventual indulcitor in cafea, dar trebuie sa si inveti sa apreciezi cantitatea de cafea pe care o consumi, reducand totodata si numarul caloriilor consumate. Nu uita – cafeina actioneaza asupra sistemului nervos , iar in cantitate mare poate provoca nervozitate si agitatie.

4. La pranz , consumi de preferinta un sandwich sau diferite tipuri de pateuri. Pe moment este in regula, dar nu reprezinta idealul daca vrei sa te hranesti calitativ si sa te menti suplu.
Sfat : consuma un sandwich care sa nu contina unt, el ar trebui sa contina sunca cu cruditati, peste sau pui cu salata fara maioneza si abandoneaza fara regrete toate pateurile, intr-adevar foarte bogate in grasimi. Poti adauga un suc de tomate sau grapefruit naturale si apa plata sau minerala.

5. Profitand de faptul ca la servici, poti manca la restaurantul din apropierea firmei unde lucrezi si comanzi frecvent mancare pe care acasa nu o gatesti uzual sau cu care esti obisnuit de acasa cum ar fi : carnati fripti, carne de porc, fasole boabe , mancaruri cu sosuri, cartofi prajiti in mult ulei.
Daca acest lucru se intampla rar (maximum odata la 2 saptamani!!) , nu este o problema dar daca este aproape in fiecare zi , va trebui sa iei masuri rapide!
Sfat: Incearca sa sari peste aceste tentatii, luandu-ti o farfurie cu carne la gratar sau peste acompaniate de legume proaspete.

6. Incepi prin a manca la o masa mezeluri sau oua cu maioneza. Stii bineinteles ca nu este cel mai bun inceput de masa!
Sfat: poti intotdeauna ca inainte de masa sa consumi un fruct sau legume. Daca vreti sa mananci cu si mai multa plecare in loc de mezeluri, consumati jambon crud sau fiert degresat, branza slaba sau un ou fiert(doar 80 calorii :)).

7. Punctul tau slab este branza, pe care o consumi la doua mese zilnic. Daca portia de branza de la fiecare masa este si foarte generoasa, risti sa ai pe ziua respectiva un total caloric foarte mare, si pe langa acesta si un aport cresut de grasimi saturate.
Sfat: daca nu poti sa renunti la branza, macar sa o consumi la micul dejun si nu depasiti 50 grame. O poti inlocui cu branza slaba de vaci sau iaurt partiale degresat.

8. Ai obiceiul sa mananci cu multa paine. Este un aliment care aduce un aport de glucide complexe si satura foarte bine. Nu exista nici un motiv de a o suprima total : continua sa o consumi la micul dejun, dar incearca sa reduci cantitatea de paine la celelalte mese si ami ales la cina.
Sfat : pune pe farfurie feliile pe care le vei consuma la masa respectiva si reduce astfel : in loc de 4 felii, pune doar doua.

9. Termini destul de repede 2 – 3 pahare de suc carbogazos, dulce la o masa. Acesta iti va creste destul de repede glicemia, provoaca astfel actiunea insulinei care duce la scaderea glicemiei si ti se va face foame in curand.
Sfat: rezerva aceasta placere pentru weekend, si inlocuieste sucul cu apa plata sau minerala- ea este cea care nu altereaza gustul alimentelor pe care la mananci si care nu contine nici o calorie.

10. Cand ajungi acasa, ai obiceiul sa bei cate ceva alcoolic ( 2 – 3 pahare de vin, un – 2 paharele de palinca etc.) Inamicul il reprezinta in acest caz numarul paharelor (!!) pe care le consumi DAR si micile gustari pe care le rontai , care sunt de obicei foarte bogate caloric: alune, chipsuri, biscutii sarati sau dulci (invariabil peste 500 de calorii pe 100 grame de produs!).
Sfat: un bun ceai, un dus caldut te pot de asemenea relaxa dupa o zi la munca.

11. Cand dieta incepe sa dea primele roade te cantaresti aproape zilnic.
Sfat : Nu te cantari decat MAXIMUM de 4 ori pe luna, dimineata, cu acelasi cantar! Ideal de 2 ori lunar. Asa poti sa monitorizezi mult mai usor progresele facute de tine. Si sa te bucuri de ele!

E un text mai vechi de al meu – 2008 primavara scris – dar pe care il vad actual si in perspectiva!

Share
Leave a Reply
Your email address will not be published. *