Nutritie

Sfaturi practice pentru o sedinta reusita de aerobic

/

Majoritatea persoanelor care aleg miscarea in sala de aerobic doresc sa scape de kilogramele in plus acumulate in timpul sezonului rece. Exista insa si acea categorie de persoane care doresc doar sa isi tonifice musculatura, sa isi creasca rezistenta la efort. In ambele cazuri, este bine de stiut ce anume trebuie sa mancam si cat in aceasta perioada, ce lichide si in ce fel trebuie sa consumam.

Cateva lucruri pe care trebuie sa le stiti pentru ca activitatea fizica de tip aerob aleasa sa aiba efectele scontate:

• In primul rand pentru ca o activitate fizica sa fie eficienta trebuie sa fie efectuata de minim 3 ori /saptamana.

• Ce trebuie sa mancam si cand?
In perioada in care incepeti activitatea fizica la sala de aerobic pentru a slabi in greutate nu este neaparat necesar sa urmati un regim strict. Este suficient sa mancati sanatos si corect si anume:
– fara dulciuri , fara fast-food, fara prajeli, fara produse de patiserie, fara paine( sau in cantitate limitata- de la 2 pana la 4 felii /zi), fara cartofi la aceeasi masa cu carne.
– la masa cu carne adaugati salate de legume
fara sucuri carbogazoase dulci. Este acceptat din cand in cand cate un suc cu indulcitor sintetic.
– Imediat dupa sedinta de aerobic nu mancati asa zisele batoane de slabit- ele contin intre 170-200 calorii. Aceste batoane nu sunt “ de slabit” – ele ne pot ajuta sa slabim incluse intr-un anumit regim si daca inlocuiesc o masa eventual. Ele pot fi consumate pe parcursul zilei, atunci cand suntem pe drum sau ca si gustare ( in cazul in care aveti 3 mese pe zi si doua gustari- una in jurul orei 10 si una intre pranz si cina)
– Este bine ca imediat dupa sedinta de aerobic sa nu mancam nimic. La aproximativ 2 ore este foarte bine- insa ceva foarte usor cum ar fi un iaurt simplu sau un fruct.
Nu mergeti la aerobic cu stomacul gol- cu 30-45 de minute inainte luati o gustare mai bogata in carbohidrati cum ar fi: batoanele cu cereale, batoanele cu fibre vegetale care asigura energia de care aveti nevoie in efortul fizic.

Cum ne hidratam?
Va recomand minim 2,5 litri de apa pe zi si aceasta sa fie apa plata sau minerala. Este indicat sa consumati apa si inainte de inceperea sedintei de aerobic in jur de 500 ml. Deci pe parcursul a 20 minute inainte sa intrati la ora de aerobic ar trebui sa beti 500 ml de apa chiar si mai mult daca va este sete, insa nu mai putin. Hidratarea se face si inainte de sport , dar si in timpul efortului, cam la 20 minute de activitate fizica depusa, puteti consuma 200 ml apa pentru o buna hidratare in timpul orei de aerobic. De asemena se recomnda inca 500 ml apa plata sau minerala dupa incheierea sedintei de aerobic( ambele contin minerale necesare organismului postefort, minerale pe care le pierdem in timpul efortului prin transpiratie). Datorita faptului ca nu sunteti sportive de performanta care fac sport pentru a se antrena ci sunteti acolo pentru a da jos apa si grasimea, nu aveti nevoie de bauturi care contin glucoza, fructoza si electroliti in timpul orei de aerobic. Intr-adevar daca sunteti la sedinta de aerobic pentru intretinere si pentru mentinerea tonusului, puteti sa beti si bauturi cu glucoza si electroliti in timpul sedintei, la interval de 20-25 minute.

Succesul complet al unei sedinte de aerobic este dat si de urmatoarele mici trucuri:
– pastille cu L- carnitina cu jumatate de ora inainte de ora de aerobic, care va va ajuta sub influenta efortului fizic sa transformati grasimea in energie.
– O cana de cafea fara zahar sau cola light inainte cu 45 de minute inainte de sedinta, va va da si energie dar va ajuta si la eliminarea celulitei, prin continutul in cofeina.

Share
Leave a Reply
Your email address will not be published. *